U.S. CitiesCity-Data Forum Index
Go Back   City-Data Forum > General Forums > General Moving Issues
 [Register]
Please register to participate in our discussions with 2 million other members - it's free and quick! Some forums can only be seen by registered members. After you create your account, you'll be able to customize options and access all our 15,000 new posts/day with fewer ads.
View detailed profile (Advanced) or search
site with Google Custom Search

Search Forums  (Advanced)
Reply Start New Thread
 
Old 09-19-2014, 04:19 PM
 
100 posts, read 126,535 times
Reputation: 45

Advertisements

Quote:
Originally Posted by FrostyThe2nd View Post
Good pointers. I drove a similar sized truck from UHaul from Las Vegas to Los Angeles. It was a nightmare with the 30-50 mph wind during the entire trip. I have a greater appreciation for the professional truck drivers out there now. I also have a greater fear of large moving trucks driven by people like me...
That seriously just made me BUST OUT LAUGHING lol I hear ya!! lol that's so funny...lol I've always had alot of respect for truck drivers....they have mad skills!
Reply With Quote Quick reply to this message

 
Old 09-19-2014, 04:31 PM
 
100 posts, read 126,535 times
Reputation: 45
Quote:
Originally Posted by lae60 View Post
Try 1800 packrat and when you call for the cost, they will go down quite a bit, just say, gosh uhaul was XXX plus Xx for gas, your so much more, and they will come down. I got about 40% off their first quote that way.

Also Penske and uhaul will go down if you call after you get a quote on-line.
I just actually booked with upack... for the price.. I would have spent the same amount of money renting the truck and driving myself... it's about $1500... movers were $3200... renting a truck was $881...not including insurance or gas... I'm gonna call packrat to see if they would go down at all... cuz $2200 is alot.

Quote:
Originally Posted by CSD610 View Post
These two things make me believe sincerely that you would be better off to hire movers and not rent the truck.

Good luck with the move, I hope all goes well and you enjoy your new home.
LOL I agree...honestly I am a very good driver... living in Chicago my whole life before coming here... you have to be... but I just feel better not having to drive that big truck

Do y'all know where I can get a lock and moving pads... can I rent them from Uhaul?
Reply With Quote Quick reply to this message
 
Old 09-19-2014, 05:21 PM
 
Location: Venice, FL
1,706 posts, read 1,153,510 times
Reputation: 2712
Quote:
Originally Posted by SMOKEY2112 View Post
I just actually booked with upack... for the price.. I would have spent the same amount of money renting the truck and driving myself... it's about $1500... movers were $3200... renting a truck was $881...not including insurance or gas... I'm gonna call packrat to see if they would go down at all... cuz $2200 is alot.



LOL I agree...honestly I am a very good driver... living in Chicago my whole life before coming here... you have to be... but I just feel better not having to drive that big truck

Do y'all know where I can get a lock and moving pads... can I rent them from Uhaul?
You can get a lock at any hardware store. Moving pads....not sure. You can probably rent them, or go to Goodwill and buy some old blankets and bedspreads.
Reply With Quote Quick reply to this message
 
Old 09-19-2014, 08:50 PM
 
Location: Tennessee at last!
1,886 posts, read 2,011,207 times
Reputation: 3790
Harbor Freight has moving pads on sale for 6-7 dollars each quite often. Packrat lends you 20 when you use them. Sometimes you can buy them from Craig's list or eBay, but they are generally higher than harbor freight.
Reply With Quote Quick reply to this message
 
Old 09-20-2014, 08:22 AM
 
100 posts, read 126,535 times
Reputation: 45
Quote:
Originally Posted by dlking58 View Post
You can get a lock at any hardware store. Moving pads....not sure. You can probably rent them, or go to Goodwill and buy some old blankets and bedspreads.
Shoot...I was just at Lowe's... I'll get one when I go back on Monday... thanks! I never thought about goodwill..thanks hon!

Quote:
Originally Posted by lae60 View Post
Harbor Freight has moving pads on sale for 6-7 dollars each quite often. Packrat lends you 20 when you use them. Sometimes you can buy them from Craig's list or eBay, but they are generally higher than harbor freight.
I'm gonna check craigslist... if I don't really see any there...I'm gonna see if I can rent them from Uhaul.... thanks hon!!!
Reply With Quote Quick reply to this message
 
Old 09-20-2014, 08:24 AM
 
35,121 posts, read 39,987,519 times
Reputation: 62022
Quote:
Originally Posted by SMOKEY2112 View Post
Shoot...I was just at Lowe's... I'll get one when I go back on Monday... thanks! I never thought about goodwill..thanks hon!



I'm gonna check craigslist... if I don't really see any there...I'm gonna see if I can rent them from Uhaul.... thanks hon!!!

Where in the world do you live and where are you moving to?
I'll come and drive that truck for you (I have used to have a CDL and I've driven those trucks numerous times)
I can even send Mr. CSD he loves road trips and he has a current CDL and has driven dang near everything on the planet......

I love driving in the City, quite the rush.

Anyway, I wish you the best of luck and safe travels and I hope you enjoy your new home.
Reply With Quote Quick reply to this message
 
Old 09-20-2014, 08:48 AM
 
100 posts, read 126,535 times
Reputation: 45
LOL I live in Baton Rouge hon...and I'm moving to Charlotte, NC

From what everyone was saying... I had decided to just drive myself... till I saw what the cost was from Upack... it's basically the same cost as driving... so I'm going that route.

I don't mind driving... I had to do it so much living in chicago...I just have never driven a huge truck like that before...and I kept thinking about having to make turns... not really as much just driving on the highway going straight...

Thanks hon!! We're just gonna be living in an apartment for a little over a year... hoping to buy a house after that... as long as I like it there...I've never actually been to NC yet lol
Reply With Quote Quick reply to this message
Please register to post and access all features of our very popular forum. It is free and quick. Over $68,000 in prizes has already been given out to active posters on our forum. Additional giveaways are planned.

Detailed information about all U.S. cities, counties, and zip codes on our site: City-data.com.


Reply
Please update this thread with any new information or opinions. This open thread is still read by thousands of people, so we encourage all additional points of view.

Quick Reply
Message:

Over $104,000 in prizes was already given out to active posters on our forum and additional giveaways are planned!

Go Back   City-Data Forum > General Forums > General Moving Issues
Similar Threads
Follow City-Data.com founder on our Forum or

All times are GMT -6. The time now is 05:40 AM.

2005-2019, Advameg, Inc. | Please obey Forum Rules | Terms of Use and Privacy Policy

City-Data.com - Archive 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 - Top