Welcome to City-Data.com Forum!
U.S. CitiesCity-Data Forum Index
Go Back   City-Data Forum > General Forums > Economics
 [Register]
Please register to participate in our discussions with 2 million other members - it's free and quick! Some forums can only be seen by registered members. After you create your account, you'll be able to customize options and access all our 15,000 new posts/day with fewer ads.
View detailed profile (Advanced) or search
site with Google Custom Search

Search Forums  (Advanced)
 
Old 09-08-2014, 04:58 AM
 
1 posts, read 789 times
Reputation: 10

Advertisements

Markedet analyse afsnit af din forretningsplan skal illustrere din branche og viden om markedet samt en af dine forskningsresultater og konklusioner. Dette afsnit er normalt præsenteres efter beskrivelse af virksomheden.

Hvad skal medtages i dit Markedsanalyse

Industri Beskrivelse og Outlook - Beskriv din branche, herunder dens nuværende størrelse og historiske vækstrate samt andre tendenser og karakteristika (fx stadie i livscyklussen, forventede vækstrate). Næste, en liste over de vigtigste kundegrupper inden for din branche.

Oplysninger om din målgruppe - Begræns din målgruppe til en håndterbar størrelse. Mange virksomheder begår den fejl at forsøge at appellere til alt for mange mål markeder. Forskning og omfatte følgende oplysninger om dit marked:

Særkender - Hvad er de kritiske behov for dine potentielle kunder? Er disse behov er opfyldt? Hvad er demografien i gruppen, og hvor befinder de sig? Er der nogen sæsonbestemte eller cykliske indkøb tendenser, der kan påvirke din virksomhed?

Størrelsen af den primære målgruppe - Ud over at størrelsen på dit marked, hvilke data kan du medtage om de årlige køb dit marked gør i din branche? Hvad er den forventede vækst i markedet for denne gruppe? For mere information, se vores markedsundersøgelser guide for tips og gratis offentlige ressourcer, der kan hjælpe dig med at opbygge et marked profil.

Hvor meget markedsandel, kan du vinde? - Hvad er det procentvise markedsandel og antallet af kunder, du forventer at få i et afgrænset geografisk område? Forklar logikken bag din beregning.

Priser og bruttoavance mål - Definer din prisstruktur, bruttoavancer niveauer, og rabatten som du planlægger at bruge.

Når du medtager oplysninger om nogen af markedets forsøg eller forskningsundersøgelser du har fuldført, skal du sørge for kun at fokusere på resultaterne af disse test. Alle andre oplysninger bør medtages i tillægget.

Konkurrenceanalyse - Din konkurrencemæssige analyse skal identificere din konkurrence ved produktsortiment eller service og markedssegment. Vurdere følgende karakteristika det konkurrencemæssige landskab:

• markedsandel
• Styrker og svagheder
• Hvor vigtig er din målgruppe til dine konkurrenter?
• Er der nogen barrierer, der kan hindre dig som du indtaster på markedet?
• Hvad er din chance for at komme ind på markedet?
• Er der nogen indirekte eller sekundære konkurrenter, der kan påvirke din succes?
• Hvilke hindringer for markedet, er der (fx skiftende teknologi, høj investeringsomkostninger, manglende kvalitet personale)?

Lovgivningsmæssige begrænsninger - Medtag enhver kunde eller statslige lovkrav, der påvirker din virksomhed, og hvordan du vil overholde. Også citere alle operationelle eller omkostningsmæssige virkninger overensstemmelse proces vil have på din virksomhed.

Når du har gennemført dette afsnit kan du gå videre til Organisation & Ledelse afsnit af din forretningsplan.
Reply With Quote Quick reply to this message

Reply
Please update this thread with any new information or opinions. This open thread is still read by thousands of people, so we encourage all additional points of view.

Quick Reply
Message:


Over $104,000 in prizes was already given out to active posters on our forum and additional giveaways are planned!

Go Back   City-Data Forum > General Forums > Economics

All times are GMT -6. The time now is 12:01 AM.

© 2005-2024, Advameg, Inc. · Please obey Forum Rules · Terms of Use and Privacy Policy · Bug Bounty

City-Data.com - Contact Us - Archive 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 - Top